SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri karınin kritik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman daha hariskurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması karınin yapılan çdüzenışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı anlayışlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da berenarı önemlidir. Ayrıca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM muayyen bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak karınin yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı bir zaman daha hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi karınin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir gayrı önemli fark da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu manzara değişikdır. SEO çdüzenışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir trafik rahatışı esenlar.
Bu dü mazmun, karınerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise gaye daha ticari olduğu karınin karınerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu saymak değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha esen ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.